Rozliczenie podatku z Danii jest obowiązkowe dla osób które pracowały w tym kraju w roku poprzednim.

Rozliczenie i zwrot podatku z Danii

1. Rozliczenie podatku z Danii jest obowiązkowe dla osób które pracowały w tym kraju w roku poprzednim.
  2. Stawka podatkowa w Danii wynosi 38% - większość osób nie uzyskuje zwrotu, co nie zwalnia ich z obowiązku złożenia deklaracji podatkowych.
  3. Po przekazaniu dokumentacji rejestracyjnej (podpisana umowa + formularz + dokumenty z Danii) oraz uiszczeniu prowizji, MAG-TAX podejmie kroki w kierunku rozliczenia podatku.

UWAGA!

Urząd może poprosić o inne, dodatkowe informacje lub dokumenty. W takiej sytuacji podatnik zobowiązany jest dostarczyć je do MAG-TAX.

4.  Najważniejsze terminy:

• do 5 marca - pracodawcy powinni przesłać podsumowania roczne zarobku. Jeżeli pracodawca nie przedłoży pracownikowi takiego rozliczenia, możemy zwrócić się do niego z właściwym wnioskiem, co jednak z reguły wydłuży tryb postępowania i uniemożliwi złożenia zeznania w terminie do 1 lipca.
  • przełom marca/kwietnia - urząd w Danii zaczyna przyjmować zgłoszenia do rozliczenia
  • do 24 kwietnia - urząd przesyła na adres podatnika deklaracje podatkowe (tzw. selvangivelse) - podatnik musi niezwłocznie przekazać je do MAG TAX. Deklaracje te muszą zostać uzupełnione i odesłane do Danii w terminie do 1 lipca.Złożenie deklaracji może się odbyć również drogą internetową.
  • po 2 lipca urząd wydaje decyzje w sprawie zwrotu podatku i dokonuje zwrotów oraz przesyła wezwania do zapłaty dodatkowego podatku w zależności od indywidualnej sytuacji podatnika. Ewentualna dopłata musi nastąpić w ciągu 90 dni.

UWAGA!

Powyższe terminy, są deklaratywnymi terminami urzędowymi. MAG-TAX (ani żaden inny operator krajowy) nie ma wpływu na ich wydłużenie lub skrócenie, ponieważ wynikają z procedur urzędu skarbowego w Danii. Urząd ma prawo wydłużenia terminów, jeżeli uzna to za konieczne.

Zwrot podatku z Danii - MAG-TAX

kurs walut
waluta aktualny kurs
1 USD 3,3903
1 EUR 4,3981
1 GBP 5,5195
1 AUD 3,0739
1 SEK 0,4759
1 NOK 0,5291
1 DKK 0,5896
Doradztwo Finansowe MAG-TAX Agnieszka Mikulska
Centrala Łódź:
ul. Rewolucji 1905 r. nr 59    90-216 Łódź    tel/fax: (42) 6 311 311

Zostaw wiadomość a my się z Tobą skontaktujemy!

Imię i nazwisko *:
Telefon: