Zwrot podatku z Danii

O zwrot podatku z Danii mogą starać się wszyscy zatrudnieni legalnie w tym kraju. W Danii rozliczenie podatku jest obowiązkowe. Możliwe jest naliczenie wielu ulg oraz rozliczenie wspólne z małżonkiem mieszkającym w Polsce.

Dokumenty niezbędne do rozliczenia podatku w Danii

Dokumenty jakie należy posiadać to przede wszystkim Årsopgørelse, czyli roczne rozliczenie dochodów i potrąconych podatków przesyłane przez duński urząd, a także dokument od pracodawcy.  Jeśli nie posiadasz któregoś z powyższych dokumentów możliwe jest rozliczenie elektroniczne. Do tego konieczne jest tylko posiadanie aktualnego 8-cyfrowego hasła potrzebnego do zalogowania do systemu, tzw. TastSelv-kode.

W jakiej wysokości zwrotu podatku z Danii można się spodziewać?

Kwota zwrotu podatku z Danii może być różna. Wysokość zależy od wielu czynników m. in. wysokości uzyskanych przychodów, pobranych zaliczek na podatek, długości pobytu na terenie Danii czy charakteru umowy zawartej z pracodawcą.

Terminy duńskiego urzędu

Deklaracje podatkową należy złożyć do 1 lipca za rok ubiegły. Dokładny termin, w jakim należy się rozliczyć z urzędem, można znaleźć na deklaracji podatkowej, którą duński urząd przesyła na adres każdego podatnika. Korektę rozliczenia można natomiast wykonać do 3 lat wstecz.

W terminie około 6 miesięcy od momentu przesłania zeznania, urząd skarbowy w Danii wydaje decyzję. Wynika czy podatek został nadpłacony i czy podatnikowi przysługuje jego zwrot. Jeżeli tak – pieniądze zostaną przesłane NemKonto.

Co to jest NemKonto i czy muszę je zakładać?

NemKonto to konto, które ma obowiązek zarejestrować podatnik pracujący legalnie w Danii. Jest to konto, na które urząd przeleje przysługujący zwrot podatku z Danii. Do NemKonta może zostać zgłoszone polskie konto złotówkowe.

Jeśli duńskie poceury podatkowe wydają ci się skomplikowane i zawiłe, zachęcamy do korzystania z usług naszego biura. Służymy pomocą i doświadczeniem oraz kompleksową obsługą. Zwrot podatku z Danii w MagTax przebiega szybko i sprawnie!