Zasiłek rodzinny z Niemiec

Kindergeld, jest to świadczenie rodzinne, pobierane na dzieci. Można się o nie starać do czterech lat wstecz. Kindergeld jest wypłacane do 18 roku życia, lecz zostaje przedłużone do 25 roku, jeśli Twoje dziecko  nadal się uczy. Świadczenie należy się także na dzieci przysposobione.

UWAGA! Od stycznia 2018 roku rodzinne będzie wypłacane tylko do 6 miesięcy wstecz! Jeśli chcesz uzyskać Kindergeld za okres do 4 lat wstecz - złóż wniosek do końca 2017 roku!

Kwoty świadczeń za zasiłek rodzinny są wysokie. Na pierwsze i drugie dziecko, otrzymasz 190 euro miesięcznie. Na trzecie dziecko otrzymasz 196 euro, na każde kolejne dziecko, urząd będzie Ci wypłacał 221 euro miesięcznie.

Jeśli podlegasz nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Niemczech, czyli pracujesz legalnie oraz rozliczasz się z podatków, możesz ubiegać się o zasiłek rodzinny. Wskazane jest, aby wnioskodawca pracował w Niemczech minimum 6 miesięcy.

DOKUMENTY POTRZEBNE DO UBIEGANIA SIĘ O KINDERGELD:

1. Uzupełniony druk danych

2. Kopia dowodu osobistego niemieckiego / paszportu (obie strony)

3. Kopia dowodu osobistego współmałżonka (obie strony)

4. Wypełnienie zaświadczenia od pracodawcy- Bescheinigung des Arbeitgebers

5. Podpisany druk KG1 Antrag

(w pozycji Unterschrift des/der Antragstellers/Antragstellerin- podpis wnioskodawcy,

w pozycji Unterschrift des gemeinsam mit dem/der Antragsteller/in einem Haushalt lebenden Ehegatten/Ehegattin- podpis współmałżonka)

6. Podpisany druk KG51 Ausland , podpis wnioskodawcy w miejscu Unterchrift

7. Kopia zameldowania/ wymeldowania z Niemiec

8. Kopia Versicherungskarte (pomarańczowa, otwierana ze zdjęciem) lub zamiennie druki A1 od pracodawcy

9. Kopia dokumentu potwierdzającego fakt pobierania świadczeń rodzinnych w Polsce (tylko w przypadku, gdy w trakcie wystąpienia o Kindergeld było brane świadczenie rodzinne w Polsce)